#یادداشت_وارده   ⭕️ورزش سیاسی یا بهره گیری از ورزش در مسیر سیاست   🔹آیا ورزش کلاردشت نتوانسته راه خود را از سیاست جدا کند ؟   🔹آیا سیاسی بودن ورزش تنها به معنای حضور مهره های افراد سیاسی در راس امور ورزشی است ؟!   🔹تا به کی نگاه به ورزش به عنوان یک وزنه […]

#یادداشت_وارده

 

⭕️ورزش سیاسی یا بهره گیری از ورزش در مسیر سیاست

 

🔹آیا ورزش کلاردشت نتوانسته راه خود را از سیاست جدا کند ؟

 

🔹آیا سیاسی بودن ورزش تنها به معنای حضور مهره های افراد سیاسی در راس امور ورزشی است ؟!

 

🔹تا به کی نگاه به ورزش به عنوان یک وزنه سیاسی و و بهره گیری از افراد بی تخصص در جایگاه مدیران ورزشی در عدم رشد و پیشرفت ورزشکاران نقش خواهد داشت ؟!

 

🔹درزمان تغییرات سیاسی ورزش نابود خواهد شد و تا شروعی دیگر زده شود فرصتها از دست میرود و هرگز قابل جبران نیست .

 

🔹امروزه در کل کشور و به ویژه در شهرستان کلاردشت (مهد ورزشکاران وقهرمان ملی و کشوری )چیدمان و چارت انتصابات ورزشی که گاهاً فقط برای بهره برداری از آنها در اهداف زمینه ای خود در منطقه می باشد اجازه هیچ برداشت منطقی را به تحلیلگران نمی دهد.

 

🔹اما این حقیقت ماجرا نیست!

 

🔹ورزش را تریبونی برای نمایش سیاسی واهداف زمینه ای تلقی کرده اند و گاهاً یافتن شهرت از دست رفته و یا هرگز به دست نیامده خود در قالب هیئت و یا تیم و بالاتر ..‌میجویند و اینگونه همه به دنبال بهره برداری از این فضای بی ادعا می باشند .

 

🔹تعهد وتخصص واهداف در جهت پیشرفت ورزش ومدیریت راهبردی واصولی قابل اجرا بدون دخالت تفکر سیاسی و استفاده از اهل فن و افراد تحصیلکرده و متخصص علوم ورزش و ارتباطات اجتماعی کشوری وحتی فراتر بین المللی … میتواند تغییرات بنیادی در ورزش شهرستان را رقم بزند .

 

🔹البته منکر و یا جداسازی رابطه ورزش وسیاست نیستیم تا آنجا که ثابت شد ورزش حرفه ای و قهرمانی بر توسعه منطقه و جامعه تاثیر گذار است .

 

♦️اما نقش و جایگاه ورزش در منطقه چگونه است؟

 

۱- بحث سلامت و تفریحات سالم و ایجاد جامعه سالم

۲- اقتصاد ورزش که امروزه یک صنعت پرسود در جهان هم استفاده می شود

۳- افزایش مشارکت و همبستگی از طریق تحکم ارزش انسانی که حتی در سیاست باعث ایجاد یک همبستگی ملی می شود .

۴- کنترل اجتماعی وافزایش سلامت جسمانی و روحی و…

 

🔹تمامی این موارد ارزشمندی جامعه ورزش و نقش موثر انتخاب درست مدیران ورزشی را بیان داشته است .

 

🔹متاسفانه امروز با وجود ورزشکاران خوب ومردمانی خونگرم با اصالت ،این مرجع روحیه وفرهنگ وشادی و… نیازمندیهای جامعه ورزشی در بی توجهی و عدم رشد و توسعه مسکوت مانده و متضرر شده است و سکان اداره ورزش رها شده در بازیهای سیاسی غوطه ور است .

 

🔹جای تعلل نیست زمان رفته باز نمیگردد .

 

🔹برای تحسین خود در آئینه عملکرد دنبال ایراد در ظاهر نباشید .

 

🔹جوانگرایی و استفاده از نیروی توانمند و باسواد و متخصص در علم ورزش نیاز ملموس ورزش وورزشکاران کلاردشت می باشد تا تغییرات بنیادی و چشمگیر در ورزش منطقه صورت پذیرد .

 

✍️ جمعی از فعالین ورزشی