بر اساس قانون یکی از وظایف اصلی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر به غیر از موضوعات عمرانی و زیر ساختی ، موضوع فرهنگی و اجتماعی است. به همین منظور بخشی از بودجه شهرداری ها همواره مختص به کارهای فرهنگی و ورزشی قرار می گیرد کما اینکه شهرداری های کلانشهر دارای سازمان فرهنگی اجتماعی یا […]

بر اساس قانون یکی از وظایف اصلی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر به غیر از موضوعات عمرانی و زیر ساختی ، موضوع فرهنگی و اجتماعی است. به همین منظور بخشی از بودجه شهرداری ها همواره مختص به کارهای فرهنگی و ورزشی قرار می گیرد کما اینکه شهرداری های کلانشهر دارای سازمان فرهنگی اجتماعی یا سازمان ورزش می باشند. بعنوان مثال می توان به تیم داری ورزشی شهرداری ها در اقصی نقاط کشور اشاره کرد که شهرداری موظف می شود تا ردیف بودجه ای برای تیمداری اختصاص دهد. در بسیاری از شهرهای کشور جهت فرهنگ سازی و پر کردن اوقات فراغت شهروندان و مسیری جهت جذب گردشگر ایام خاصی بعنوان جشنواره فرهنگی ورزشی برگزار می شود.
خوشبختانه با پیشنهاد شهرداری و شورای اسلامی شهر و حمایت مسئولین محترم شهرستان چالوس برای اولین بار در شهر هچیرود «شهر فرصت ها» جشنواره فرهنگی هنری ورزشی با نام هچسا در حال برگزاری است. این جشنواره که با حضور و استقبال عجیب گردشگران و شهروندان هچیرودی همراه بوده شور و نشاط خاصی در سطح شهر و خانواده ها ایجاد کرد که شایسته است مسئولین مربوطه جهت ادامه مسیر جشنواره مورد تشویق قرار گیرند. از مهمترین ویژگی های مثبت جشنواره می توان به حضور پر شور و بی سابقه مردم ، نظم و انضباط مثال زدنی، اعلام و گزارش عملکرد شهرداری، استفاده از کلیپ های خاص فرهنگی و ارزشی ، همخوانی سرود سلام فرمانده ،انتشار کلیپ های شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، حضور و ایجاد غرفه محصولات بومی و محلی ، غرفه کودک و آموزش والدین و … اشاره کرد.
مسلما در این جشنواره ضعف هایی نیز وجود داشته که رفع آن مورد توجه مسئولین برگزاری نیز باید قرار گیرد ولی نکته حائز اهمیت اینکه اثرات مثبت این جشنواره بر ایرادات جزئی آن می چربید و شایسته است با حمایت از دست اندرکان اینگونه جشنواره ها از ظرفیت حضور عمومی مردم استفاده بهینه را برد. جا دارد به عنوان تنها رسانه دارای مجوز شهر هچیرود از همکاری فرماندار محترم و دادگستری محترم و سایر نهادهای مرتبط و همراه در این برنامه که در صدور مجوزات و برگزاری جشنواره همراه بوده اند کمال تشکر را کنم.

کیوان فقیه