رونمایی از پروژه‌ای شبهه برانگیز در شهرداری هچیرود!! / اخبار جزئیات اجرای پروژه در دسترس نیست!! _ جای خالی راستی‌آزمایی در قوانین شوراهای اسلامی به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هچیرود؛ در شهریور ماه سال گذشته، توافقی بین شهردار این شهر و رئیس اداره مخابرات شهرستان چالوس و احمد بیگلریان مسئول […]

رونمایی از پروژه‌ای شبهه برانگیز در شهرداری هچیرود!! / اخبار جزئیات اجرای پروژه در دسترس نیست!!

_ جای خالی راستی‌آزمایی در قوانین شوراهای اسلامی

به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هچیرود؛ در شهریور ماه سال گذشته، توافقی بین شهردار این شهر و رئیس اداره مخابرات شهرستان چالوس و احمد بیگلریان مسئول مخابرات هچیرود که اتفاقا عضو شورای اسلامی این شهر نیز می‌باشد صورت پذیرفت.

بر اساس توافق اعلام شده مابین شهرداری با اداره مخابرات، این پروژه عمرانی شامل ایجاد و احداث فیبر نوری از هچیرود به هرطه کلا می‌باشد تا مردم از خدمات تلفن و اینترنت پرسرعت بهره‌مند گردند.

اما اعلان این خبر در آستانه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، آنهم در شرایطی که طی قریب ۷ ماه گذشته هیچگونه گزارشی از روند اجرای پروژه مذکور، اطلاع‌رسانی نگردید؛ کمی تامل برانگیز به نظر می‌رسد!!

چرا شهرداری و مخابرات هچیرود تاکنون گزارشی از روند اجرایی پروژه نداده‌اند؟ (البته اگر به کسانی که وظیفه دادن گزارش به مردم در شورا و شهرداری را دارند، بر نمی‌خورد…!)

چرا هنوز فیبر نوری از مخابرات هچیرود به هرطه‌کلا در این پروژه متصل نشد؟!

در صورت انجام پروژه مذکور؛ چرا تاکنون در نتیجه آن، اخبار و گزارشی از سیر و سقف افزایش تعداد خطوط تلفن واگذاری به مردم، اطلاع‌رسانی نگردید؟!

با فرض بر آنکه پروژه مورد ادعا اجرایی گشته؛ چرا اثرات آن از جمله افزایش سرعت اینترنت در حوزه هچیرود، تا این لحظه ملموس و مشهود نبوده است؟!

در صورت اجرای پروژه مذکور؛ چه تغییراتی در خدمات‌رسانی مخابرات و تلفن و اینترنت به مردم هرطه‌کلا، چاخانی، اکبرآباد، دلگشا و سنگوارث محقق گردید؟! (جز سرقت بیشتر کابل‌هاى مخابرات و عدم پوشش ارتباط تلفنی و اینترنتی…!!)

احمد بیگلریان به‌عنوان رئیس مخابرات و عضو شورای اسلامی شهر، کدام وظیفه را انجام داده است؟ (گرفتن هزینه از شهرداری به‌عنوان مسئول مخابرات یا نظارت بر عملکرد شهرداری به‌عنوان ناظر…؟!)

چرا بیگلریان و سایر اعضای شورای اسلامی شهر هچیرود در خصوص مورد فوق هیچ گزارش رسمی‌ای تا کنون ارائه نداده‌اند؟

آیا شعار در جریان گزاردن مردم در خصوص تصمیمات و اقدامات شورا، تنها خوراک تبلیغاتی ایام انتخابات است؟!

مطالبه‌گری؛ حقِ طبیعی شهروندان و “پاسخگویی”؛ وظیفه منتخبین شورا (…و سایر مسئولین) است.
مردم انتظار دارند از جزئیات اقدامات و عملکرد منتخبین خود مطلع گردند. طرحِ عملکردی که اثری از جزئیات اجرایی آن ارائه نگشت؛ بی‌شباهت به تاکتیکی در آستانه انتخابات نیست!!

یادآور می‌گردد؛ (اگر این پرسش، بی‌ارتباط با موضوع مطروحه نیست) احدی از کاندیداهای دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر هچیرود؛ به کرار و در جلسات مردمی مختلف، موکداً بر حضور یک دوره‌ای خود در سنگر شورا اذعان داشت!! علت حضور دوباره این عضو به عنوان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی چیست؟! اشتیاق خدمت یا اشتهای نعمت…؟!

#فراموش_نکرده‌ایم؛ در قریب ۴ سال پیش، از جمله وعده‌های یکی از کاندیداهای شورای اسلامی پنجم، تعویض انشعابات فرسوده آب شرب شهر هچیرود و اقدام جهت نهایت بهره‌گیری از موجودیت و موقعیت شهرک گردشگرپذیر “نمک آبرود” در راستای تامین منافع شهروندان بوده است. چرا هرگز اتفاق ملموسی در تحقق حداقل همین دو مورد از ادعاها، روی نداد؟!!

اگرچه قوانینی در جهت راستی‌آزمایی وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی وجود نداشته و ندارد، و به قولی مردم فرصت پرسیدن این پرسش که؛ “چرا وعده‌ها عملی نگشت؟!!” را نخواهند یافت؛ شهروندان فراموش نخواهند کرد که منتخبین‌شان چگونه پاسخ اعتمادشان را داده‌اند!! و هرگز برای مرتبه دوم، به وعده‌های زیبا رای نخواهند داد!!