شرکت‌های دانش‌بنیان پای تولید آمدند   تجهیز نیروگاه نوشهر به خط خشک کن زباله‌های تر   راه اندازی اولین دستگاه تبدل زباله زیرسرندی به خشک در نیروگاه نوشهر     ➖ به گزارش پایگاه خبری هچیرود؛ استاد صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تعریف پروژه دانش بنیان در چند سال قبل اظهار داشت: متاسفانه […]

شرکت‌های دانش‌بنیان پای تولید آمدند

 

تجهیز نیروگاه نوشهر به خط خشک کن زباله‌های تر

 

راه اندازی اولین دستگاه تبدل زباله زیرسرندی به خشک در نیروگاه نوشهر

 

 

➖ به گزارش پایگاه خبری هچیرود؛ استاد صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تعریف پروژه دانش بنیان در چند سال قبل اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه نیز حمایت نکرد و مجبور شدم از خود هزینه کنم و خانه‌ام را بفروشم تا طرح را اجرایی کنم.

 

● دکتر شمس در آیین رونمایی تبدیل زباله سرندی به آر دی اف در نیروگاه زباله سوز نوشهر با اظهار این که مجبور شدم برای اجرای طرح دانش نباین از جیب هزینه کنم، افزود: وقتی پایلوت دستگاه ساخته و در میدان تره بار مستقر شد، پس از بازدید مسئولان نوآوری، شرکت به دانش بنیان تبدیل شد.وی با اشاره به ایجاد تحولات در پی ساخت دستگاه و ماشین آلات، افزود: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید دستگاه شدیم و اولین دستگاه با درخواست شرکت تی تی اس و با تسهیلات صندوق ساخته شد و در نیروگاه زباله سوز نوشهر راه اندازی شده است.

 

● وی با بیان این که تلاش‌های بزرگی در نیروگاه زباله سوز نوشهر صورت گرفت، خواستار حمایت متولیان شهرستانی و استانی از این پروژه ملی شد.

 

● شمس ادامه داد: مهندس اسماعیلی و همکارانشان در نیروگاه زباله سوز نوشهر اقدامات و تحولات زیادی ایجاد کردند و دستگاه تبدیل زباله سرندی به آردی اف به بهره‌برداری رسیده است.

 

● رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران عصر سه شنبه در آئین بهره‌برداری سیستم تبدیل زباله زیرسرندی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان و حمایت‌های ملی برای حل مشکل زباله مازندران اظهار داشت: زباله مازندران مسئله هفتادمن است و باید بحث‌های کارشناسی روی آن صورت گیرد.

 

● وی با اظهار اینکه زباله‌سوز نوشهر در مرحله خوبی به سر می‌برد و مسئله شیرابه و آب آن حل شده است، گفت: با تلاش مسئولان و تعاملات شرکت تی تی اس، شهرداری و فرمانداری چالش‌های پیش‌روی این پروژه رفع شده است.

 

● وی با عنوان اینکه زباله‌سوز ساری در بخش احداث بنا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: می‌توان انتظار داشت که این طرح دهه فجر به مرحله افتتاح و بهره برداری آزمایشی برسد.

 

● علیخانی تصریح کرد: تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، علم و تخصص و دانش و مهارت‌های داخلی و فرهیختگان داخلی خودمان و به معنای قطع وابستگی است.

 

● «وزیری» مشاور وزیر کشور با اشاره به ظرفیت موجود در نیروگاه زباله سوز نوشهر گفت: وزیر کشور در یکسال گذشته به طور مرتب مسئله پسماند را پیگیری و دنبال کرده است.

 

● مشاور وزیر کشور با اظهار اینکه دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عزم خود را جزم کرده است، گفت: استان مازندران و شمالی برای مدیریت پسماند در کشور پیشگام بوده‌اند.

 

● وی با اینکه در استان‌های شمالی مسئله پسماند در گیلان، آمل و غیره وجود دارد، گفت: امیدواریم با همت شرکت‌های دانش بنیان و همکاری انها با دولت بتوان این معضل را رفع کرد.

 

● حمیدرضا شاهوردی مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: این صندوق برای کمک به معضلات کشور، سیاست حمایت از مجموعه پروژه‌هایی را در پی گرفته که به حل معضلات کشور منجر می‌شود.

 

● وی با بیان این که فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باید به زندگی مردم ارتباط پیوند خورد، توجه شرکت‌های دانش‌بنیان را برای حل مسائل و مشکلات کشور لازم دانست.