قسمت اول: شکست‌خوردگان کوچک و سودای تصاحب کرسی شورای شهر هچیرود!!     ● فرایند اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور و چهارمین دوره آن در شهر هچیرود(شهرستان چالوس)؛ با ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ رسما کلید خواهد […]

قسمت اول:

شکست‌خوردگان کوچک و سودای تصاحب کرسی شورای شهر هچیرود!!

 

 

● فرایند اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور و چهارمین دوره آن در شهر هچیرود(شهرستان چالوس)؛ با ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ رسما کلید خواهد خورد.

 

تجربه سه دوره از این ساختار مردم‌نهاد در شهر هچیرود، نشان داد که اگر شهروندان به‌واسطه نمایندگان خود در پارلمان شهری و روستایی، در بدنه اجرایی امور جاری اجتماعی خود نقش داشته باشند، برنامه‌ها و طرح‌های چشم‌انداز توسعه‌ای مناطق، آسان‌تر از پیش محقق خواهد گشت.

 

در کنار همه‌ی فرصت‌های پیش آمده از برکت وجودِ این تشکل مردم‌نهاد؛ چالش‌هایی را نیز در سه دوره اخیر تجربه کرده‌ایم که قابل انکار نیست!! چالش‌هایی که شاید اگر در کنارِ فاکتورهای موجود در بررسی صلاحیت کاندیداها گنجانده می‌شد؛ یقیناً نتایج مطلوب‌تری را در عملکرد آنها می‌یافتیم.

 

شهر هچیرود از توابع شهرستان چالوس، به یمن فعالیت و مشارکت سه دوره اخیر شوراهای اسلامی در کنار شهرداری، توانست شاهد توسعه و آبادانی چشمگیری باشد. هرچند با توجه به موقعیت استراتژیک این شهر و فاکتور گردشگرپذیری آن و اینکه دروازه غربی ورودی شهرستان چالوس و… می‌باشد، حال می‌بایست با شهری توسعه یافته‌تر از آنچه امروز هست، مواجه باشیم!!

 

این نوشتار، به عنوان نخستین برگ از بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نهاد مردمی شورای شهری هچیرود، سعی دارد به شرح و واکاوی مسائل مرتبط با آن بپردازد.

 

در این مجال کوتاه به برخی از مهمترین انگیزه‌های کاندیداهای احتمالی چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر هچیرود خواهیم پرداخت…

 

از ماه‌ها پیش تحرکات محسوس و نامحسوسی در اَشکال و سیاست‌گذاری‌های مختلف افراد جهت حضور در عرصه انتخابات به‌عنوان کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر هچیرود جریان گرفت و کم و بیش از هم‌اکنون می‌توان حدس زد که بخش اعظم گزینه‌های احتمالی شرکت در این انتخابات به عنوان کاندیدا چه افرادی و با چه انگیزه‌هایی خواهند بود!!

 

در میان همه این افراد، متاسفانه به افرادِ معدودی بر می‌خوریم که جدا از انگیزه‌های تامل‌برانگیزشان، حضورشان در عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر هچیرود، اعتماد به نفس بسیاری را طلب می‌کند!! افرادی که به استناد تجارب منفی اجتماعی‌شان (که عموما بر همگان آشکار است!!) در طول زندگی، نتوانسته‌اند مقبولیت لازم را در میان همشهریان و حتی خانواده خود کسب نمایند!! چهره‌های شکست‌خورده‌ای که علیرغم ناتوانی در اداره امور معمول، طبیعی و روزمره‌شان در اجتماع یا محیط حرفه‌ای و کاری و خانوادگی، سودای مدیریت شهری در سنگر شورای اسلامی شهر هچیرود را در سر می‌پرورانند!!

و تلخ‌تر و ناگوار تر آنکه، متاسفانه برخی از همین گزینه‌های احتمالی کاندیداتوری، (به هر دلیل) در حفظ و اداره کانون خانواده فردی خویش بازمانده‌اند؛ چه رسد به سودای اداره خانواده بزرگ حوزه شهری!!

به عنوان مثال؛ کسی که طلاق را تنها گزینه برون‌رفت از چالش‌های زندگی شخصی‌اش می‌بیند، چگونه خواهد توانست برای چالش‌های یک شهر، برنامه‌های راهبردی و کاربردی ارائه نماید؟!

فردی که در حیطه امور حرفه‌ای و شغلی‌اش، آلوده به فساد اخلاقی و ایمانی است؛ آیا مَحرم بر تشکل مردم‌نهاد شورای اسلامی شهر و امور شهروندان خود خواهد بود؟!

 

در مجال‌های بعدی؛ با راهنمایی‌ها و به اتکای نقطه‌نظرات شما مخاطبین و همشهریان بزرگوار، پیرامون کاندیداهای احتمالی شهر هچیرود، به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نخواهیم گذاشت افرادی با ویژگی‌های نامتعارف، فرصت تصاحب این کرسی و فریب افکار عمومی را بیابند.

در مقابل به یاری حق و به پشتوانه حمایت‌های فکری شما، به معرفی بدون تبعیض گزینه‌های شایسته می‌پردازیم.

با ما همراه باشید…