قلم چرخید و فرمان را گرفتند
ورق برگشت و هچسا را گرفتند

#قلم_چرخید_و_فرمان_را_گرفتند

#ورق_برگشت_و_هچسا_را_گرفتند

 

پس از  انتخاب و معرفی مهندس جعفر ردایی بعنوان شهردار هچیرود موجی از شادی مردم بابت حضور این شهردار توانمند و باسابقه‌ی اجرایی گردید .

اما موجی از نگرانی ها در پیام های مردمی شهروندان چالوسی موجود در فضای مجازی و حقیقی را شاهد بودیم.

همان زمان هم مشخص بود که حضور جعفر ردایی در شهر هچیرود عقب ماندگی های این شهر را جبران و باعث برند شدن آن در منطقه می شود .

این موضوع با همراهی اعضای همراه و همفکر شورای اسلامی شهر و پرسنل توانمند شهرداری هچیرود و همکاری شهروندان در تحقق این مهم را موجب شد و فضای کار را برای شهردار پرتلاش فراهم کرد.

تسریع در اجرایی شدن پروژه های متعدد عمرانی در سطح شهر در ۸ ماه از شروع بکار جعفر ردایی در هچیرود ، همراه با تنوع خدمات شهری و بکارگیری پرسنل شهری در امورات محوله ، موجب شد طرح هایی همچون طرح خدماتی نهضت شهری، طرح عمرانی هدایت آبهای سطحی و طرح عمرانی روشنایی معابر و تعویض تیرهای برق برای تغییر سیمای شهری و پیاده رو سلامت و … تا حضور پر قدرت شهرداری هچیرود در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و در آخر جشنواره تفریحات ساحلی آبی « هچسا » در شهر هچیرود رقم بخورد. اقداماتی که می توانست در سالهای گذشته نیز رقم بخورد ولی …

همانطور که مطلعید بخشی از بودجه شهرداری ها مختص به کارهای فرهنگی و ورزشی میباشد که خوب این فعالیت فرهنگی در شهرهای کوچک عموما به نصب چند بنر و…محدود می شود و ما شاهد کاری مطلوب و دلشاد نیستیم . عموما با توجه به فشارهای اقتصادی و کوچک شدن سفره های مردم ، رفتن به برنامه های شاد از الویت زندگی خارج و تامین نیازهای اولیه جای آن را گرفته است.حال با توجه به گذشت بالغ بر ۱۰ سال از شهر شدن شهر هچیرود ، شهرداری و مجموعه شورا هچسا را رقم زدند.برنامه ای که در آن از کمدین های مطرحی مانند حسن ریوندی و خوانندگان محبوبی چون امید حاجیلی و از ظرفیت های بومی استفاده شد .

قطعا این موفقیت گروهی شهرداری و شورا و حمایتهای شهروندان از طرح های شهری و اقدامات شهرداری، موجب رنجش برخی که منافع خود را در نابسامانی های شهری می‌دیدند شده است ، به نحوی که از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به مردم هچیرود و حاشیه سازی های عجیب دریغ نکردند .

گوشه‌ای از اتحاد مردم شهر هچیرود در گروه های مجازی و حقیقی بارها دیده شده ، که مجالی به غیربومی ها و بومی های حاشیه ساز در نقد غیرمنصفانه از اقدامات شورا و شهرداری در گروه های تلگرامی و … هچیرود داده نشده است.

 

حال روی سخنم با آن عزیزان به اصطلاح منتقد این است که آیا شهر هچیرود تا قبل از حضور این شورا و شهردار، مشکلی نداشت که شما تازه از خواب زمستانی بیدار شده اید ؟ یا اینکه داستان دیگری متصور است؟

لطفا کلاه خودتان را قاضی کنید ؟!

اگر نقدی به عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری ندارید یا نمی بینید لطفا حاشیه سازی نکنید.

مردم این شهر بخاطر شهرشان همراه و همگام با مسئولین شهری هستند تا حواشی باعث کندی خدمات رسانی نشود.

انتظار این است که بجای تخریب و حاشیه ، شما هم به کمک مردم برای اخذ خدمات بهتر بیایید.

در این خصوص سخن زیاد است…

 

 

کیوان فقیه