دکتر نظری مدیر کل راه و شهر سازی استان مازندران عنوان کرد: امروز با بازدید از پروژهای در دست اقدام راه و شهرسازی شهرستان و یکی از پروژهایی که مورد انتظار ما بوده و سالیان سال هم مورد خواسته ی مردم مرزن آباد بوده بحث تعریض و به سازی حد فاصل مرزن آباد و دزه […]

دکتر نظری مدیر کل راه و شهر سازی استان مازندران عنوان کرد:

امروز با بازدید از پروژهای در دست اقدام راه و شهرسازی شهرستان و یکی از پروژهایی که مورد انتظار ما بوده و سالیان سال هم مورد خواسته ی مردم مرزن آباد بوده بحث تعریض و به سازی حد فاصل مرزن آباد و دزه بن بوده که خوشبختانه با پیگیری هایی که اتفاق افتاد و عملیات اجرایی چهار خطه این مسیر شکل گرفت و پیمانکار با آوردن ماشین آلات مناسب و به اندازه کافی آهنگ پیشرفت فیزیکی را به سمت روشنایی سوق داده که امروزهم مشاهده کردیم در شش جبهه کاری پیمانکار مشغول عملیات تعریض هستند.

با توجه به حجم ترافیکی که ما در ایام تعطیلات پایان هفته داشتیم مجبور بودند دوستان جاده یک طرفه را از سمت مرزن آباد داشته باشند و بنابراین عزیزانی که ساکن این روستاها بودند یا اینکه با روستاهای بالا دست در تعامل بودند مجبور شوند که تا پایان بحث یک طرفه در روستاهایشان حبس شوند و با ایجاد این چهار خطه و ارتقاع این محور هم ایمنی مسیر و مشکلات دیرینه ناشی از یک طرفه کردن برای مردمان منطقه حل میشود.

و مشکل اعتباری هم با پیگیری هایی که مقام عالی وزارت مهندس اسلامی و استاندار محترم و جناب احمدی داشته اند در اسفند ماه سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شد که در حال حاضر مشکل مالی هم نداردو اگر شرایط جوی اجازه دهد و همینطور اداره منابع طبیعی و اداره امور آب و برق و گاز همکاری شان را بیشتر کنند ما انشالا بر آن هستیم که تا پایان سال جاری این عملیات چهار خطه را حداقل ۵۰% مسیر را آسفالت کنیم و مابقی را حداقل بتوانین عملیات زیر سازی آن را انجام بدهیم.

با حضور مسئولین استانی و شهری در فرمانداری شهرستان نوشهر برگزار گردید؛

 

جلسه بررسی و پیگیری برخی از پروژهای حوزه انتخابیه :

 

صفرنژاد فرماندار شهرستان نوشهر در ابتدای این جلسه بیان کرد : بحث پل ماشلک و ملکار که هنوز هم در حد حرف هستش اگر در پل ملکار حادثه ای رخ بدهد، هیچ راه دیگری برای تردد نداریم!

اگر برای پل ماشلک حادثه ای رخ داد ما در شهر شاهد ترافیک های سنگینی بودیم و بلاخره به طریقی جمعیت خودرو ها را عبور دادند ولی بخش مرکزی جاده ملکار جاده ترانزیتی قطع میشود و از روستا های دیگر راه تردد ندارد.

 

وی در ادامه گفت: کار ما یک کار نظارتی است، کار فرمانداری اسفالت و امورات اینچنینی نیست ولی مردم ما را در این زمینه مسئول و پاسخگو می دانند ولی دستگاه های اجرایی این زحمات را می کشند.

 

احمدی لاشکی نماینده ساعی منطقه در پی سخنان وی عنوان داشت : بحث پل ملکار خیلی حیاتی است و تمام معاونین وزیر و حتی شخص وزیر آمدند و از نزدیک دیدند و آنجا با یک حادثه بطور کل ریزش پیدا میکند و طی مکاتبات و گفتگوهای رسمی اعلام شد که حتما باید این مورد را در اولویت دستورهای خود قرار دهند و باید حتما یک جایگزین روی آن کار شود.

 

وی در ادامه بحث ،نوید راه دسترسی بندر نوشهر که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در هفته آتی طرح منطقه آزاد مازندران در صحن علنی مجلس مطرح میگردد را داد.

 

زندی فرماندار چالوس با توجه به مشکلات موجود در چالوس و مرزن آباد گفت: بحث طرح پروژه تعریض و به سازی حد فاصل مرزن آباد و دزه بن که باید به آن سرعت بخشیده شود و بحث دیگر نارضایتی ایشان در خصوص استادیوم ورزشی چالوس که این پروژه خیلی ضعیف در حال اجرا و بهره برداری میباشد.

 

آزادیان رئیس شورای شهر اسلامی شهرستان نوشهر گفت: دو معقوله وجود دارد که یکی بحث طرح تفصیلی که طی سه سال به طول انجامید تقریبا به اتمام رسیده و بحث بافت فرسوده یا همان بازآفرینی شهری که نوشهر از جمله جاهایی است که باید به آن رسیدگی بیشتری شود.

 

در ادامه جلسه مهندس امانی شهردار شهر بندری نوشهر بیان داشتند: بحث معقوله نیروگاه زباله سوز که هیچ بهانه ای برای راه اندازی اش وجود ندارد که البته قرار بود قبل سال انجام شود که به هر دلیلی صورت نگرفت.

 

در پایان و پاسخ به مشکلات بیان شده در طی این جلسه مهندس غلامی مدیر برنامه و بودجه استان مازندران اذعان داشت: بحث زباله سوز که خوشبختانه اعتبارات خوبی با پیگیری های نماینده و استاندار محترم به آن تعلق گرفت و هیچ سالی ما همچین اعتباری در حوزه پسماند نداشتیم ، که حدود ۱۱۴ میلیارد اعتبار به استان داده شد که ۴۰ میلیارد به نوشهر اختصاص داده شد.

و بحث دیگر در خصوص ساختمان بخشداری مرزن آباد مسئله ای که داشت ، سازمان امور استخدامی که در قالب کمیسیون مستند سازی ماده ۶۹ یک استعلامی از ما گرفت که ما این را ارسال کردیم و نظر مثبت گرفت.

و بحث دیگر مسکن مهر که رقم ها داده شده و سریعا پروژه تکمیل گردد ، و بحث دیگر در خصوص استادیوم ورزشی که مشکل قرار دادی داشته که قرار بود با ۲۴/۲۵ میلیارد تومان ورزشگاه نوشهر و چالوس به بهربرداری برسد که بعد ماده ۴۸ شد و پیمانکار عوض شد و دفتر رهبری (چون اتفاق رهبری بود) چند بار از ما گزارش خواستند و آخرین مراحل انجام وضعیت در حال پیگیری می باشد.

 

وی در ادامه در خصوص مرزن آباد به دزه بن و پل ماشلک گفت: سازمان برنامه ۸۵ میلیارد تومان اعتبار داده و جزء تفاهمات استان بوده و بحث پل ماشلک که یک تفاهم با شهردار شده بود و اگر امسال مسائل اعتباری بهبود پیدا کند جزء سر فصل های پروژه ها است.

 

غلامی در پایان و در خصوص بحث منطقه آزاد تصریح کرد : منطقه آزاد در حال حاضر به سرانجام خوبی رسیده و این میتوان آخرین هدیه دکتر احمدی نماینده پر توان به مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت و حتی استان تلقی شود!

و تمام اعتبارات را برای این طرح داده ایم و این امادگی را داریم که در صورت گزارش دوستان این طرح آماده شود و به تصویب برسد.

در مورد زباله سوز هم قرار بود سه ساله بهره برداری شود ولی به دلیل نبود بودجه تا اللن طول کشید و ۱۲۰ میلیارد تومان هم هزینه شد.