‍ ادامه نهضت ضدعفونی معابر شهری و مناطق پرتردد چالوس / برپایی کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی     شهردار چالوس از تداوم ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد این شهر خبر داد و گفت: کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی برگزار خواهد شد که به علت مبارزه با شیوع ویروس […]

‍ ادامه نهضت ضدعفونی معابر شهری و مناطق پرتردد چالوس / برپایی کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی

 

 

شهردار چالوس از تداوم ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد این شهر خبر داد و گفت: کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی برگزار خواهد شد که به علت مبارزه با شیوع ویروس کرونا شرکت کنندگان در این مراسم از پشت پنجره هایشان در جشن امسال حضور دارند.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس، جعفر ردایی با بیان اینکه از روزهای آغازین شیوع ویروس کووید ۱۹ ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرداری چالوس با جدیت کامل اقدام به ضدعفونی تمامی مناطق شهری و اطلاع رسانی پیشگیری و مباره با این ویروس منحوس نموده است، اظهار کرد: اکیپ‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی شهر به صورت روزانه در سطح شهر چالوس به پاکسازی و ضد عفونی مشغول هستند تا از شیوع بیماری کرونا و احتمال ابتلای شهروندان به این بیماری تا حد ممکن جلوگیری به عمل آورند.

 

این مسئول با بیان اینکه برنامه ضدعفونی و گندزدایی تا پایان اپیدمی کرونا ویروس در چالوس ادامه دارد، افزود: ضدعفونی مناطق پرتردد شهر در دستور کار قرار دارد.

 

شستشو و گندزدایی روزانه سطل‌های زباله سطح شهر چالوس

 

شهردار چالوس در تشریح این خبر مطرح کرد: با اشاره به ورود ویروس کرونا در کشور و اقدامات پیشگیرانه در شیوع این ویروس؛ به صورت ۲ بار در روز شستشوی سطل‌های زباله و مخازن پسماند تر سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

 

ضدعفونی گسترده بازار روز چالوس

 

شهردار چالوس در این خصوص اظهار کرد: عملیات ضد عفونی و سم زدایی بازار میوه و ماهی چالوس نیز از دیگر اقدامات می‌باشد چرا که این مساله امری مهم و اساسی برای مقابله با شیوع ویروس خطرناک کرونا محسوب می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به اعلام مسئولان بهداشتی مبنی بر احتمال بالای سرایت و شیوع ویروس کرونا در تجمعات، ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرداری چالوس به طور متناوب عملیات ضدعفونی در بازار و هسته مرکزی شهر را اجرا می‌کنند.

 

برپایی کاروان شادی در نیمه شعبان با تمهیدات کرونایی

 

شهردار چالوس با اعلام اینکه کاروان شادی در نیمه شعبان در صورت مساعد بودن وضعیت جوی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نکته مهم مراسم این است که به علت مبارزه با شیوع کرونا شرکت کنندگان در این مراسم از پشت پنجره هایشان در جشن امسال حضور دارند.

 

جعفر ردایی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در چند نقطه از شهر این برنامه انجام شود و طبق اعلام برگزارکنندگان، برنامه با دعا برای امام زمان (عج الله)، مولودی خوانی، تواشیح و در پایان با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز قرائت خواهد شد.

 

حیوانات نیز حق حیات دارند

 

شهردار چالوس اظهار کرد: شهرداری بنا به مسئولیت اجتماعی خود در مراقبت از محیط زندگی شهروندان موظف به کنترل حیوانات در سطح شهر است.

 

ردایی با اشاره به نادرست بودن صحبت‌های مطرح شده در خصوص تلف شدن سگ‌ها گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، سگ‌‌ها به صورت زنده گرفته می‌شوند و شهروندان محترم به شایعات دامن نزنند.

 

لزوم همکاری عمومی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

 

وی در پایان با بیان اینکه مدیریت شهری چالوس تابع مصوبات قرارگاه زیستی مبارزه با کرونا ویروس استان مازندران و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرستان چالوس می‌باشد و همکاری‌های لازم را بعمل آورده است، تاکید کرد: باتوجه به امکان شیوع بیماری‌ها در مکان‌هایی که تجمع انسانی وجود دارد شهروندان محترم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و همکاری لازم را با عوامل ستاد پیشگیری از کرونا ویروس شهرداری داشته باشند.